luq techblog

o tworzeniu słów kilka…

Paczka game_map 5 października 2010

Filed under: GameDev,GameMap — Łukasz @ 20:21

Witam po znów długiej przerwie. Dziś bardzo krótko z racji braku czasu na cokolwiek…

 

Kilka osób prosiło mnie aby udostępnić paczkę z game_map (trzeba by wymyślić jakąś nazwę…) który gościł przez kilka poprzednich wpisów a teraz z racji właśnie owego braku czasu na razie jest zawieszony w działaniach. Naprawdę bardzo cieszy mnie duże zainteresowanie tym projektem (jeśli można to tak nazwać). Zamieszczona poniżej paczka jest wersją nowszą niż serwerowa i jest to totalnie wersja developerska (zacząłem pisać pobieranie kolejnych części mapy po przejściu do krawędzi aktualnie pobranej ale to nie jest skończone). Mam nadzieję, że niczego nie zapomniałem spakować.

 

Pobierz game_map

 

2 Responses to “Paczka game_map”

  1. Migo Says:

    Witam,

    Nie wiem czy jeszcze odwiedzasz i piszesz tutaj, długo nic nie było ale napiszę.

    Natknąłem się na ten skrypt przypadkowo bardzo mnie zaciekawił ale niestety jestem początkujący w całej zabawie z ajaxsem oraz JSON, no cóż ktoś zawsze zaczyna od czegoś.

    Mam 2 problemy przesuwając się w prawo lub później w lewo pojawia mi się informacja: getAjaxMap. Oraz przeskakuje pierwsza linijka zmiennych jakby się powtarzała nie wiem zbytnio czemu, mogę przesuwać w prawo ale tylko pierwsza linijka się przesuwa.

    Drugi problem jest z dodaniem postaci nie wiem zbytnio gdzie mam dać kod który doda postać jaka jestem i umożliwi mi jej przesuwanie mógłbyś nakreślić trochę jak to zrobić.

  2. luq Says:

    Hej Migo!

    Tak to prawda, lekko to zarasta pajęczynami ale cały czas dążę do tego aby zacząć tu pisać tak jak kiedyś. Muszę uporządkować sobie parę spraw i może uda mi się zdobyć czas na pisanie tego bloga :]

    Z tego co pamiętam „getAjaxMap” pojawiało się wtedy kiedy miało doładowywać następną część mapy – to nigdy nie było napisane :) Ogólnie muszę dodać, że całość w tej formie i postaci w jakiej jest teraz – pozostanie otwartym kodem. Natomiast w planach mam przepisanie tego i dopchnięcie do postaci – doładowuje kolejne fragmenty mapy, bohater może chodzić po mapie a sama mapa/ruch bohatera zachowuje się jak w GameBoy-owych RPGach :) Jeśli tylko znajdę czas to na pewno będę to pisać tak aby całość działała na smartfonach! :) Niestety ten kod nie będzie już otwarty.

    Co do Twojego pytania – jak dodać kolejny feature – mógłbym rozpisać się na ten temat ale nie o to w tym chodzi. Kiedyś, kiedy stawiałem pierwsze kroki w programowaniu, zapytałem pewną osobę o opowiedzenie mi jak napisać pewną rzecz (jakiś naprawdę bardzo, bardzo prosty algorytm). Dostałem najlepszą odpowiedź jaką mogłem dostać – dojdź do tego sam. Bez tej odpowiedzi nie robiłbym tego co robię dziś :)

    Pozdrawiam,
    luq


Skomentuj

